donderdag 27 februari 2014

Carnaval en EGA.

Carnaval en EGA gaan makkelijk samen maar de gedachten zijn vaak…..

Het is goed maar carnaval ga ik vieren en je hebt natuurlijk meer keuzes dan helemaal los te gaan of
                                         thuis te blijven....

Twee jaar geleden toen ik net goed en wel bezig was, dacht ik ojee…… hoe ga ik dat nu doen met de carnaval.

Thuis blijven was geen optie want ik ben betrokken bij de kinderoptocht van Rob z’n school (de Wissel) en ik dacht daar sla ik me wel doorheen.
Alcohol was voor mij geen probleem want zonder alcohol kon ik ook plezier hebben en de volgende dag ben je een stuk fitter, alleen bleven dan wel de eetverleidingen.

Zondags gingen we met de hele familie en dat was eigenlijk ook geen probleem, lekker mee geweest en toch plezier gehad. (heel veel laten staan maar toch ook een paar bewuste keuzes gemaakt, heerlijk dat frietje)

Ik heb zelf wel gemerkt dat het met een paar tips voor iedereen iets gemakkelijker kan worden.

 TIP 1;
Ontbijt goed, begin de dag zoals je elke dag begint en niet te laat, wil je toch uitslapen, neem je ontbijt en doe dan eventueel nog een dutje.

TIP 2;
Ga je in de middag carnaval vieren, ruil dan lunch en diner om.
Maak een stevige stamppot of maaltijdsoep en eet die om 12.00 uur.
Je zit dan lekker vol als je weggaat en dat maakt het makkelijker om alle verleidingen te weerstaan.
Als je dan thuis komt eet je lekker een pistoletje met 100gr vis of 2 eieren(gebakken)enz., eventueel nog een courgettesoep en je hebt goed gegeten (verplichten groeten).

TIP 3;
Mocht je toch aan de alcohol willen, drink dan eventueel na ieder glaasje een glas water tussendoor, je drinkt dan goed en het scheelt elke keer een glaasje alcohol.

Carnaval duurt 3 of 4 dagen maar als je daarvoor en daarna je aan de eetwijzer houd is er niks aan de hand en ben je mooi afgevallen in week 11.
Ga deze uitdaging eens gewoon aan en kies eens een keer niet voor de makkelijkste weg, succes.

Voor diegenen die carnaval gaan vieren heel veel plezier en graag tot 10 maart.
ALAAAAAAAAF