vrijdag 18 april 2014

Pasen

Wat is Pasen eigenlijk??
Als je de reclame folders moet geloven die je in de brievenbus krijgt van AH, Lidl, Attent etc dan zou je denken het paasfeest bestaat alleen uit eten, ik weet het dames ik hoef ze niet te lezen, ik zou ze zo...
weg kunnen gooien maar stiekem ben ik wel nieuwsgierig wat er in staat en wat er te koop is.

Overal staan paaseitjes , op de toonbank bij de apotheek, in kledingzaken, in het verzorgingshuis...helpt het als ik je vertel dat in 1 paaseitje van chocola 52Kcal zit????
En vaak blijft het niet bij 1 eitje, maar nu praat ik over mijzelf wat ik vroeger deed! Maar EGA graait om jullie, dat je afvalt en je lekker voelt.

Met Pasen gedenk je dat Jezus verrezen is en dat moet gevierd worden, maar .....hebben we het hele jaar door niets te vieren?
Je bent maat 1 maal jarig, de rest van het gezin trouwens ook, vaderdag, Moederdag, bruiloft, jubilea, kerstmis, vakantie en hebben we geen feest dan halen we de slingers uit de kast en maken we feest toch!!

Wat ik hiermee wil zeggen is dat genieten niet alleen eten is, geniet van het samenzijn, geniet van de warmte die dat brengt, geniet van de kilo's die je al afgevallen bent!!

Ik wens jullie fijne dagen

Denk af en toe aan mij
 
Geschreven door collega Dorien Vernooij.