dinsdag 27 mei 2014

Doorbreek de negatieve vicieuze cirkel.
Velen van ons zitten in een sleur van gewoon maar doorgaan want wat moeten we anders?
Blij worden we er niet van maar goed, we doen gewoon wat ons gevraagd wordt.
Maar als je bij jezelf denkt, ‘goh is het dit nu?’ en ‘is er niet veel meer uit het leven te halen?’
Kijk eerst eens naar jezelf en de rest komt er vanzelf bij.
Je weet vaak niet waar te beginnen en gaat maar door.
Je denkt ook ‘er moet iets veranderen maar wat?????’
Begin eens naar je voedingspatroon te kijken en ja we weten vaak wel waar we vanaf moeten blijven maar we kunnen het niet.
Vaak kan ik in de ogen van iemand bijna de wanhoop lezen van ‘help me a.u.b.’ ‘Ik weet gewoon niet meer waar ik moet beginnen’ en ‘pfffffff weer beginnen’ en ‘waarvoor? het zit er toch zo weer aan’.
Nee zeg ik dan we doen het nu gewoon anders, nog één keer goed en ik ga je helpen. Alles komt goed als je het zelf maar wilt.
We gaan samen een begin maken en de rest komt vanzelf.
Doorbreek ergens die cirkel en als je anders leert eten, ga je vanzelf meer bewegen. Door het bewegen gooi je ook de stress en spanningen van je af. En als je geen spanningen hebt kun je ook veel relaxter reageren naar familie en mensen om je heen en wordt alles een stukje positiever.
Als je relaxed leeft is het ook een winst in gezondheid.
Dus een win-win situatie lijkt me.
Het is echt een vicieuze cirkel die alleen jij kunt doorbreken en ik kan je helpen als je wil.