dinsdag 27 mei 2014

HIER EEN BERICHTJE VAN EEN COLLEGAATJE VAN MIJ.


Zondagochtend

Het is 7.00 uur ik ben wakker en zie al dat het buiten mooi weer is.
Zonnestralen komen de slaapkamer al binnen en ik denk, wat zal ik doen?

Lekker blijven liggen want het was best wel een druk weekje.
Nee eruit sowieso om te eten.

Zo heerlijk ‘s-morgens mijn ontbijtje, heb ik echt zin in als ik maar goed de eetwijzer volg.

Zondagen zijn in de regel het lastigste om regel 1 van de eetwijzer na te leven.

Regel 1: Sla nooit maar dan ook nooit een maaltijd over.

Tja lekker handig gezegd op zondag, de hele week op tijd eruit, dan is het ook heerlijk om wat rustig aan te doen en wat langer te blijven liggen.

Je begint dan pas veel te laat aan je ontbijt te denken en dat is de reden dat het zondag heel de dag veel te lastig is om vol te houden.
Je moet in de morgen goed beginnen met ontbijt en niet om 10.00 uur of 11.00 uur.

Je lunch is dan ook al niet om 12.00 uur wat dat is dan te snel, misschien dan nog wel overslaan.

In de avond ga je lekker genieten van je diner en dan komt het.
Hoe dan ook ga je in de avond op zoek naar alles wat niet in de eetwijzer staat.

Je hebt veel te weinig gegeten die dag, in ieder geval te weinig voedingsstoffen binnen gekregen en dat is nu juist zo belangrijk om het vol te kunnen houden.

Op het moment dat (en probeer het maar uit) je de regelmaat van de hele week doorzet, ook in het weekend dan heb je het makkelijker om het ook in het weekend vol te houden.

Ik hoor zo vaak, ja de weekenden die nekken me, die vind ik toch lastig.

Waarom, het is een dag als alle andere dagen en er moet gewoon gegeten worden, eerst was ik diegene die het langst bleef liggen van allemaal maar dat is nu wel anders.

Ik kan gewoon niet langer blijven liggen en ga eruit speciaal om mijn ontbijt te gaan eten.

Met een dag als vandaag zou ik het liefst iedereen eruit trommelen en zeggen we gaan een eindje wandelen maar aangezien hier dan 75% van het gezin niet blij wordt, ga ik gewoon soms heerlijk alleen een rondje doen.

In de ochtend een uurtje wandelen met dit weer is echt geen straf, heerlijk ontspannend.

Als je thuis bent voel je jezelf een ander mens als dat je een 1 uur langer op bed blijft liggen.

Pfffff denk ik hoe anders dacht ik er een paar jaar geleden over en wat kan een mens veranderen als je maar wil.

Dus heb je het in het weekend veel zwaarder, ga dan na of je eetpatroon veel anders is dan door de week.

En vergeet ook in het weekend niet, Sla nooit een maaltijd over