woensdag 8 januari 2014

Het nieuwe jaar, dus afvallen, zoveel manieren maar wat werkt nu…

Iedereen heeft dat wel, een nieuw jaar, nieuwe kansen en natuurlijk de goede voornemens. En laat nou een van de meest benoemde voornemens afvallen zijn. En ja hoor overal zie je weer die reclamespotjes van kom bij ons afvallen want wij zijn zo geweldig, in winkels zijn weer afslank boeken te koop en overal worden de light producten gepromoot! Ik weet dat dit voor veel mensen moeilijk is, een keuze maken wat ze nu gaan doen, er is namelijk zo veel keus.

 

Als ik dan even ga kijken wat je bij al deze methodes krijgt en voor wat voor een geld.. Bij de een mag ik alleen maar sapjes drinken, hallo en mijn lekker broodje met een gekookt eitje dan en dat voor €60,- in de week? Nee dat wordt hem dus niet! Bij de ander moet ik punten gaan tellen, oh handig hoeveel is die reep chocolade, oké, dan mag ik dus vanavond bij mijn avondeten geen aardappelen en vlees. Nou pech dan maar niet dan maar alleen een bordje sla… maar Suzanne waar ben je mee bezig je gaat toch niet een reep chocolade naar binnen werken en ‘s avonds alleen een bordje sla eten, doe eens normaal. Nee dat doe ik ook maar niet. Dan die afslankboeken, handig staat precies in wat ik moet eten, hoef ik daar tenminste niet aan te denken. Oh die producten zijn wel erg duur en gebruik ik maar één keer en niemand anders doet mee of wil dit eten. Nou dan gooi ik het maar weg. Nee dat is zonde zegt mijn oma altijd dus dat wordt hem ook niet.. Wat nu ik wil wel afvallen maar niet moeilijk doen. Light producten dan. Nee ook niet, want daar zitten weer schadelijke stoffen in. Is er dan niks wat ik kan doen, gewoon het zelfde blijven eten en toch afvallen. Natuurlijk is dat er dus waarom zou ik moeilijk doen!

 

Kijk het is heel makkelijk voor mij om te zeggen dat je de EGA moet volgen, maar als je even kijkt naar wat ik hier boven heb beschreven en iedereen kent deze voorvallen. Bij de EGA bepaal je zelf wat je kunt eten, je moet alleen afwegen. Iedereen uit het gezin kunnen mee eten, want je kunt je normale kost maken. Je hoeft geen duur abonnement bij een sportschool te nemen, door goed en veel, ja veel, te eten val je juist af. Het is alleen belangrijk dat je gezonde spullen eten. En wat je dan eet, dat bepaal je zelf. Ik ben in september begonnen met afvallen en ben tot aan december 8 kilo kwijt. Voor mij hoeft dat niet met kilo’s per week, maar gewoon geleidelijk aan afvallen zodat mijn lichaam ook gezond blijft vind ik belangrijker dan in december al dat zomerjurkje aan kunnen! Ik ben er bijna en ik weet wanneer ik stop met EGA dat ik gewoon kan blijven eten wat ik normaal deed en nu wel een keer die chocolade kan nemen zonder bang te zijn meer dan het dubbele weer aan te komen. Dankzij de EGA ga je gezonder eten en gezonder leven. Hoe ik dit weet? In december heb ik echt veel te veel gesnoept, zoveel dat ik er zelfs buikpijn van had. Tijdens deze maand ben ik nog geen kilo aangekomen. Dat is voor mij de bevestiging dat ik nog even door moet gaan om op mijn streefgewicht te komen en dat ik daarna gewoon weet dat het goed blijft! Ik ben deze week weer begonnen en ik ben eerlijk, het gaat weer net zo makkelijk als in het begin!

Dus ook voor jullie even weer de knop om en dan gaat het ook u lukken om gezond en fijn aftevallen met gezonde voeding.

 

Suzanne Driessen