vrijdag 14 februari 2014

EGA NEDERLAND

Een ingezonden oproep aan EGA Nederland voor het steunen van de te dikke olifant in Thailand. Door de olifanten een verantwoorde voeding te geven is er geld nodig. Diana Harinck (cursiste van EGA) zet zich in voor deze olifanten die zwaar ...werk moeten leveren. Wilt u meer lezen over deze olifanten actie bekijk dan dit bericht. Even voorstellen…
Sinds mijn eerste bezoek aan het mooie Thailand ben ik in de ban van de Aziatische olifant. Dit grote mooie elegante dier is zo krachtig maar ook zo kwetsbaar. De olifant is een harde werker die helaas te vaak in landen als Thailand misbruikt wordt om toeristen te vermaken. Dagelijks staan er olifanten in de brandende zon, vaak in de drukke stad of op het strand, om ritjes te maken met toeristen die in zware stalen bakjes op de rug van de olifant zitten. Wist u dat olifanten snel verbranden in de zon (een olifantenhuid is niet zo dik als het bekende spreekwoord beweert) en ze maar rond de 80 kilo op hun rug kunnen dragen?
Mijn naam is Diana en dit jaar is het jaar waarin mijn droom werkelijkheid wordt. Na jarenlang verlofdagen en geld sparen vertrek ik in maart voor 7 weken naar AziĆ« om daar te gaan werken voor de olifanten in Elephant’s World. Naast het voeren en wassen van de woonachtige olifanten, zal ik bananenbomen gaan planten en oogsten om zo in de voedselvoorziening van deze dieren te voorzien. Ik kan niet wachten om te starten met mijn werk voor de olifanten daarom ben ik alvast begonnen, via allerlei acties wil ik geld in zamelen voor de mooie olifanten in Elephant’s World
Elephant’s World “where we work for the elephants”
Elephant’s World is opgericht in 2008, als een toevluchtsoord voor zieke, bejaarde, invalide, misbruikte en illegale (straat)olifanten die de rust en vreugde die ze verdienen, na jarenlang hard werken, zullen ontvangen voor de rest van hun leven. Elephant’s World is een non-profit organisatie wat uitsluitend gefinancierd wordt door giften en bezoekers. Elke cent wordt besteed aan de olifanten (o.a. medicijnen) om ze een zo aangenaam en natuurlijk mogelijk leven te geven en voor het terugtrekken van andere olifanten uit de toeristen- en houtindustrie. Elephant’s World wordt (vrijwillig) gerund door de Nederlandse Agnes Verheek met behulp van veel vrijwilligers uit binnen- en buitenland. Voor meer informatie kunt u terecht op de website help.elephantsworld.org of via facebook
Afvallen en olifanten
Sinds ongeveer 10 maanden ben ik lid van de E.G.A. en dankzij uw organisatie ga ik goed op gewicht naar Thailand (ik hoop voor vertrek maandcursist te worden, sterker nog ik ga daar vanuit want ik doe hiervoor extra mijn best). Dit maakt de vreugde nog groter want zeg nou eerlijk met overgewicht hard werken in een warm land is niet makkelijk.
Wist u dat olifanten ook overgewicht kunnen hebben. Vaak komt dit door verkeerde voeding, olifanten moeten vaak van hun eigenaren bedelen op straat bij toeristen voor voedsel. Zodat de toeristen bij de eigenaar suikerriet kopen en dit kunnen voeren aan de olifanten. Op zich is dit te begrijpen want wie wil er nou niet een keer een olifant voeren? In Elephant’s World woont een olifant die moet afvallen, ze heet Kammoon (64 jaar), en weegt 3535 kg. Op de bijgevoegde foto staat zij op de speciaal voor olifanten gemaakt weegschaal. Niet alleen E.G.A. leden moeten geregeld op de weegschaal staan. Uiteraard wordt Kammoon in Elephant’s World verwend maar op een gezonde manier zodat ze afvalt. Hiervoor is ook gezonde voeding nodig om er voor te zorgen dat ze de nodig kilo’s kwijt raakt.
Zou u een iets te dikke olifant willen sponseren, zodat er gezond voedsel voor haar gekocht kan worden? Mocht u geld willen doneren dan kan dat via bankrekeningnummer NL68 INGB 0006 5524 07 t.n.v. DGM Harinck, o.v.v. “Kammoon”.
Als laatste wil ik u hartelijk bedanken voor de moeite die u heeft genomen om mijn bericht te lezen.
Diana Harinck.
Meer weergeven