maandag 10 februari 2014

Jannie viel 92 kilo af!!

Het verhaal van Jannie die onder begeleiding van Annie Disseldorp, bij EGA Nederland, 92 kilo af viel.

Al heel lang ben was ik zwaar en liep met een rollator door huis. Ik gebruikte 18 stuks medicijnen voor mijn suiker en anti depressivo. Boodschappen ging ik zo vroeg mogelijk doen want iedereen keek me na. Als mijn dochter mee ging en de mensen keken mij na, zij zei altijd: zie je het goed?? Verder kwam ik weinig buiten. Vorig jaar zijn we op vakantie naar Duitsland geweest. Ik kon nergens mee naar toe. Ik vond dat niet zo heel erg want ik kon wel genieten van de omgeving want die was prachtig maar wandelen en fietsen was voor mij niet te doen. Eind augustus 2010 kwam ik een kennis tegen die leuk was afgevallen, Dat wilde ik ook!! Alleen hoe moest ik dit doen? Zij vertelde mij dat ik Annie Disseldorp van EGA Nederland eens moest bellen. Dat heb ik gedaan en Annie kwam dezelfde avond al naar me toe. Zij hoorde mijn verhaal aan en zei: als je het echt wil lukt het jou ook. Ze zei: Slaap er maar een nachtje over en dan hoor ik wat je wilt. Dat heb ik gedaan en woensdag morgen ben ik van start gegaan. Annie bracht haar weegschaal mee en iedere woensdag ochtend kwam ze naar mij toe. Na 4 weken vroeg ze me om iedere avond een stukje te gaan lopen. Mijn man zei: dat gaan we samen doen! Inmiddels ben ik 92 kilo lichter en gebruik geen medicijnen meer. Mijn rollator heb ik niet meer nodig en wandel nu wel 10 – 14 kilometer. Ook stap ik nu op de fiets en ga overal naar toe. Afgelopen zomer zijn we weer op vakantie naar Duitsland geweest en kon daar overal mee naar toe. We hebben gewandeld berg op en af! Inmiddels heeft Annie een cursus in Zevenhuizen geopend waar ik nu iedere woensdag gewoon naar toe fiets. Als het me lukt wil ik ook weer gaan werken in het verzorgingstehuis. Gister ben ik geopereerd voor een buikcorrectie en vanmorgen mocht ik al weer naar huis. Mijn droom is waarheid geworden en ga weer als een nieuw mens door het leven. Annie, bedankt! Wij zullen elkaar niet meer uit het oog verliezen want de gratis maandcontrole blijf ik zeker volgen. Jannie wilt u meer informatie over onder begeleiding gezond en verantwoord aflsanken, kijk dan op onze website www.eganederland.nl